Monday 18 April 2011

Rio_Cite Burung Biru

Hasil Jemari Bulatku Biggy BunBam at Monday, April 18, 2011
Last Friday, I went to watch a movie wif my friends.. The movie is RIO..

Cite ni pasal adventure sekor burung kale biru. Ia adalah sekor burung yang xreti terbang yang berasal dari Rio de Janerio. One day die kene tangkap dek penjual binatang2 terlindung tidak berlesen bersama beberape ekor burung yang len. Dowang dibawak ke satu tempat bename Minnesota, US. Accidentally, 1 kotak yang mengandungi burung biru kicik tu tejatuh which then dijumpe oleh budak pompuan kicik bename Linda. Linda pon amek dat burung untuk bele n bg die name BLU.
 Linda pon membesa besame Blu..
15 taun kemudian Linda bejaye bukak 1 bookstore. Blu sentiasa besame Linda, lepak n jage bookstore besame2..
One day, sekor seorang pengkaji burung bename Tulio, yang tgh merayau2 kat Minnesota terlihat Blu yang tgh menikmati bekfes kat dalam library. Die pun jumpe ngan Linda n gtau spesis burung cam Blu da pupus and ade 2 ekor je yg tinggal dlm dunia. Die jempot Linda+Blu g ke Rio untuk jumpe 'female version Blu' utk mate n mengelakkan kepupusan..

Kat Rio, Linda n Blu dibawak ke satu lab yang penuh dengan burung2..kat ctula Blu betemu ngan pasangan sespesisnye n jatuh ati pengarang jantung kat 'gadis' yang bename Jewel itu..tp Jewel lebey beminat nak lepaskan diri dari tempat tesebot. Jewel yang ganas membelasah Blu.. Linda n Tulio sangke mereke berasmaradana lalu pegi ke Carnivale(karnival tari menari) n meninggalkan Blu n Jewel..

Selepas diorang blah, datangla penjual burung tidak berlesen yang nak kidnap burung2 di situ termasuk Blu n Jewel. Dari situla pengembaraan Blu bermula. Dengan bantuan kawan2 barunya, Rafael, Pedro, Nico dan sekor anjing yang agak menjengkelkan bename Luiz, Blu n Jewel akhirnya dapat kembali betemu dengan Linda.

Akhirnye, Tulio and Linda bukak 1 tempat pembiakan n pemeliharaan burung2 terlindung..Pusat ini diberi name:
Blu Bird Sanctuary
Blu n Jewel finally ade anak2 yang cumel2..

~THE END~

My comment:

I like this movie very much..
It's an animated movie-->I like cartoon
It's not heavy--> I like a not-so-full-of-question movie
The most important thing is-->I like its songs..

0 Jejari Mulus:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

 

Biggy Bam Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device